7 ting der kan hjælpe på din lokale ranking

Det er vel efterhånden alment kendt, at hvis man har en seriøs virksomhed, så bør man også gøre noget ud af at ranke godt på søgemaskinerne, da man på den made kan få mange flere kunder.

Nogen tænker måske, at søgemaskinerne kun er for de store virksomheder, men hvis man har en lokal virksomhed der f.eks. laver massage i Køge eller en mekaniker i Køge, så bør man fokusere på at ranke på søgeordene ”massage køge” og ”mekaniker køge”, da man på den måde kan få fat i de lokale kunder, for det er jo dumt hvis man får fat på kunder der bor i Skagen, hvis man kun har forretning i Køge.

Man skal naturligvis lave den almindelige søgeoptimering, men man skal altså også have den lokale tilstedeværelse på søgemaskinerne i baghovedet.

Jeg vil her komme med syv gode råd til dig der vil ranke lokalt:

1. Hver side skal have en unik titel

Det kommer nok ikke som en overraskelse at alle dine side titler skal være unikke. Brug gerne det keyword, som du ønsker siden skal ranke på. Endnu vigtigere er det, at du laver noget Call-to-action i titlen, så du lokker folk til at klikke sig ind på siden. Nu hvor det er lokale kunder vi skal have fat i, så skal du naturligvis inkludere din lokation i sidetitlerne(f.eks. Køge).

 

2. Brug meta beskrivelserne fornuftigt

Ligesom med dine sidetitler, så skal dine meta beskrivelser altså være unikke. Det er her – udover din sidetitel – du kan fange dine kunder på Google.

Forestil dig at du har 30 sekunder til at forklare en kunde på gaden hvorfor han/hun skal vælge din massage eller dit firma. Det er i princippet det samme du skal bruge meta beskrivelserne til.

En god idé er at bruge et enkelt keyword eller to, samt noget call-to-action, noget god information om dit produkt eller service og så naturligvis din lokation igen.

Google viser maksimum 155 ord i meta beskrivelsen, så sørg for at holde dig inden for det antal.

lokalrankingserp

 

3. Skriv din adresse i footeren

Brug din hjemmesides footer som en slags visitkort og skriv adressen på dit firma i den. Du kan med fordel også skrive din email adresse og dit telefonnummer.

Udover at det er god service, så forventer de fleste besøgende faktisk at den information står der.

 

4. Skriv din lokation i teksterne på din hjemmeside

Du har helt sikkert en eller flere sider hvor du beskriver flere af dine produkter og/eller dine services. En god ting er, at skrive din lokation ind i beskrivelserne hvor det falder naturligt ind. Hvis din virksomhed holder til i Køge, så nævn det et par gange i dine beskrivelser.

Lad vær’ med at overdriv, for det bliver både dine besøgende på hjemmeside og Google trætte af.

 

5. Opret din virksomhed på Google Places

En rigtig god ting er at oprette din virksomhed på Google Places. Det kan i den grad booste din placering på Google.

Når du er oprettet på Google Places, så er der rigtig stor chance for at du dukker på øverst i Google, hvis man søger på det du tilbyder samt din lokation. Det kan f.eks. være ”massage køge”.

googleplace

6. Tilføj Google Maps til din hjemmeside

Du kan med fordel tilføje Google Maps på din hjemmeside under f.eks. “Kontakt os”. Du skal naturligvis sørge for at din virksomhed er oprettet på Google Maps, således at man kan se din virksomhed på kortet.

Udover at det er godt for dine kunder, så de nemmere kan finde dig, så giver det også søgemaskinerne noget information at arbejde med og dermed får din hjemmeside et SEO boost.

 

7. Få anmeldelser

Der findes forskellige steder hvor man kan få ens kunder til at anmelde dine produkter, services og kundernes oplevelser.

Et godt sted at samle sine anmeldelser er på virksomhedens Google+ (lokale) side. Udover at man som kunde kan få en fornemmelse for hvordan produkterne og kundeservicen er, så giver det også noget ekstra til Google og din ranking.

Hvis du ønsker at ranke bedre lokalt, så prøv at huske på de syv punkter.

Spred god karma og del 🙂
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
About

Thomas Kramer, 28 år og bor i Køge. Arbejder med online markedsføring som søgemaskineoptimering og linkbuilding. Jeg tager gerne en snak om din forretnings online markedsføringsstrategi over en kop kaffe.

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *